Friday, July 8, 2011

Pemimpin dan Zalim

Jumaat 8 JULAI :

menjadi Kefardhuan untuk umat islam mengerjakan solat Jumaat secara berjemaah di masjid...

 apa yang hendak aku sampaikan ialah mengenai khutbah jumaat tdi.....

kata2 yg aku berminat skli ialah mengenai khutbah2 yg dsampaikan khatib masjid untuk djadikan perbincangan ialah perpaduan ummah..

antara teks khutbah Jumaat bagi Masjid2 skitar Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ialah..

"boleh dkenakan hukuman pancung jika pemimpin yg menzalimi rakyat "

jadi di kepala aku dpt byangkan yang PM kita kena pancong..... heehehhehe

jgan salah sangke ye...... cuma korang x pelik ke knpe Negara nie byak sangt cukailah... isu pembunhan plik2 lah... n so on>>>>

apa yg aku dpt katekan ialah, bgai mana keadaan negara kita skrang2 nie.... lagi2 melibatkan ke jenayah yg amat tinggi dan tidak memuaskan hati lagi.....

banyak kes yang melibatkan orang awam lagi2 beberapa hari lepas yang berlaku di JOHOR melibatkan kanak2 n guru tersebut...... klu kes lain x yah ckaplah pembunuhanlah pelbagai lah......
ishhhh.......

selain itu bgaimana pula dgan dunia2 hiburan.... dan yg pling byk skrang sbb ape byk cerite yg berkaitan hantu2lah, bomoh2 khuraft lah......

sbb ape p? sbb ape pmbce2 sklian......

jdi aku ingin mngeluarkan sikit mnurut pendpt aku yg mne aku ingn mngatakan sbb Pemimpinlah rakyat jadi bgini.....

sbb ape??? sbb kerajaan lah byk kes2 yg tidk terjangka menjadi gini....
dan sbb ape  pembaca2 sekalian ????

sebb rasuahlah jdi gini....

jika Kita hendak tahu bagaimana keadaan pemimpin kita>>> TENGOKLAH APA YANG TERJADI SEKARANG DENGAN RAKYAT JELATA MEREKA 2........... klu gi2lah perangai pemimpin maka hancuslah generasi2 masa kini.....

SEKIAN, KORANG2 pikirlah sendiri....

aku x nak LU PIKIRLAH SENDIRI>>>>

No comments:

Post a Comment